Apple iPhone 3G 8GB zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple iPhone 3G 8GB zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

RuudWi 08-11-2010
Geschreven voor: Apple iPhone 3G 8GB zwart

Binnen een maand laadt het toestel niet meer op.
De Applestore is dan erg weinig behulpzaam. 'Moet opgestuurd worden, en dat gaat een paar weken duren'.

Het is erg moeilijk om telefonisch een afspraak te maken waarbij het toestel dus gelijk agenda als telefoon is. Internetten gaat niet echt vlot. Soms komt er 'vastloper' met internet. Batterij moet ivm beperkte capaciteit iedere dag opgeladen worden.

beardieroy 19-09-2010
Geschreven voor: Apple iPhone 3G 8GB zwart

Ik heb de iphone 3g al een jaar in me bezit en het is een hele leuke telefoon veel mogelijkheden en veel apps je kan snel typen met de verschillende toetsenborden alleen het enige minpuntje is dat hij soms wat sloom werkt en mensen je hebt echt een vodafone abbonement nodig als je snel wilt internetten.

Armand1960 01-06-2010

Geweldig!!!
met de opmerking dat sommige beperkingen zoals geen flash byzonder flauw zijn.
Dat de batterij snel leeg is bij intensief gebruik wordt goedgemaakt door het feit dat het met stroomopladen na 30 minuten weer op 100% Zit De flauwiteit van geen video wordt gelukkig opgelost door die geweldig apps.
Is er op z'n tijd geheugen uibreiding mogelijk? Of eventueel een simcard? Weer zo'n flauwiteit.
Dessalnietemin heb ik over twee jaar. Echt geen behoefte meer aan een andere telefoon, ja misschien een ander.

lucia12 24-05-2010
Geschreven voor: Apple iPhone 3G 8GB zwart

na lange twijfel. Deze telefoon is echt erg leuk. apps zijn gewoon top wel even de accountbeheer van je windows uitschakellen . Anders gaat alles zoals je wilt maar komen de apps niet op je telefoon . daarna was t n makkie en echt een aanrader wel snel leeg, Maar das ook normaal met zo veel gebruik. Gewoon top

Arno Vros 26-10-2009
Geschreven voor: Apple iPhone 3G 8GB zwart

Erg fijne telefoon...of is het meer kleine computer met belmogelijkheid.

Hiervoor een HTC P3300 gehad en erg getwijfeld tussen weer een HTC of de Iphone...
Na lang zoeken op internet tot de conclusie gekomen om toch de Iphone te nemen...
Aangezien de 3GS slecht tot niet leverbaar was, werd mij door de verkoper de 3G geadviseerd.
Tot nu toe geen enkele spijt van...
Enigste probleem....de ontvangst van T-mobile in mijn woonplaats.
Maar onderweg voor mijn werk heb ik altijd goed bereik en dat is voor mij toch het voornaamste.

De bediening is super makkelijk en je kunt erg veel App's downloaden....
Zelfs de gratis dingen zitten erg nuttige tussen.
Binnenkort maar eens navigatie aanschaffen...want Google-maps is ook niet alles.

Het geluid is prima en een bluetooth headset werkt perfect met de Iphone.

Camera voldoed prima voor zo even een fotootje...als je beter wil moet je gewoon een camera kopen.

Nadeel vind ik wel dat je bij het sms-en niet kunt zien of je nu 1 of meerdere sms'jes verstuurd....

Voor de rest een top toestel!

Ellen uit Amstelveen 07-07-2009
Geschreven voor: Apple iPhone 3G 8GB zwart

Nu ik de iphone een half jaar intensief heb gebruikt, in Nederland,Nieuw-Zeeland, Tokio en Zwitserland, kan ik beter voor en nadelen aangeven. Ten eerste vind ik het nog steeds een prachtig apparaat met vele leuke en handige apps. Heel veel handigheidjes leer je als je hem een tijdje gebruikt. Bijvoorbeeld; als je bij email van rechts naar links over het scherm veegt, komt er een rood balkje met 'verwijder' te staan. Zo delete je heel gemakkelijk mailtjes. Maar er zijn ook nadelen en 1 daarvan moet ik toch vermelden voor toekomstige kopers. Er zijn vele plaatsen in Nederland waar je geen bereik hebt. Sommige nieuwbouwwoningen bijvoorbeeld. Ook al staat deze midden in Amsterdam, je moet op het balkon gaan staan voor bereik. Ook plaatsen als boerderij Meerzicht, trein tussen Utrecht en Abcoude, bossen en afgelegen plaatsen in het algemeen. Dus als je ook tijdens wandelingen en/of reizen echt moet bellen of gebeld moet kunnen worden, moet je geen abonnement nemen bij T-Mobile. Ik heb hierover contact met hun gehad en ze zijn het aan het verbeteren (zeggen ze)... Verder heb ik in Utrecht vaak geen 3g. Buiten dat, nog steeds tevreden.. Bellen in het buitenland gaat ook prima maar je moet dataroaming uitzetten anders lopen de kosten snel op..

Wichardh 09-04-2009
Geschreven voor: Apple iPhone 3G 8GB zwart

Dit is het eerste toestel, waar ik alle mogelijkheden ook echt gebruik. Bij mijn vorige HTC's ging het altijd moeilijk en traag en bij de iphone flitst het allemaal op je scherm voorbij. Nieuwe apps heb je binnen 10 seconden vanuit je iphone gevonden, geinstalleerd en evt betaald.

Verdere voordelen:
- vlekkeloze integratie met Exchange
- GPS gecombineerd met internet heeft de toekomst: JAAP.nl laat de te koop staande huizen zien in de buurt van je locatie.
- toetsenbord werkt prima, die priegelige toetsenbordjes elders typen iig niet beter.
- 3G-internet bij het juiste abonnement goed op snelheid.
- gratis Ipod erbij in.
- Skype (alleen wifi)

Nadelen:
- alleen bestanden via itunes uit te wisselen.
- geen video

Batterijgebruik:
Als je wifi, bluetooth en mail-ophalen alleen aanzet als je het gebruikt, gaat de batterij lang genoeg mee.

Toekomst:
Komende zomer komt er een nieuwe firmware uit, waar een hoop van verwacht wordt, zoals fm radio, mms, stereo bluetooth en betere navigatiemogelijkheden.

Verder valt op dat het concept volop in ontwikkeling is. Maandelijks verschijnen betere apps en worden schoonheidsfoutjes verbeterd. Let maar op: Over 5 jaar heeft niemand meer een Tomtom, Nintendo DS en GPS-apparaat.

douwe 02-04-2009
Geschreven voor: Apple iPhone 3G 8GB zwart

No nonsense gadget(wel weer flau dat je itunes moet gebruiken en niet zomaar welk bestand dan ook van je pc op je iphone kan zetten(. Heb altijd al gedroomt van een grootscherm zonder knoppen. Film internet Foto's Navegatie alles in bruikbare proporties. Snap de kritiek punten best. Bijv dat de navegatie niet meebeweegt....Hij voldoet echter op alle punten en overtreft vaak de rest. Alleen al hoe ie aanvoelt...
Ik als apple hater kan alleen maar tevreden zijn met mijn nieuwe mobieltje voor de komende twee jr.

Hiervoor had ik 750i 800i

Zuurbekje 27-02-2009
Geschreven voor: Apple iPhone 3G 8GB zwart

Ik heb de Iphone sinds deze week. Ik heb altijd een Nokia gehad, dus het was best wel even wennen.

Ik heb hem via internet gekocht bij 1 van de aanbieders die hier te vinden zijn bij kieskeurig, samen met een Vodafone abbo van 2 jaar.

Het toestel is simlockvrij en komt uit Europa. Ik kon dus ook gewoon de nieuwste updates binnenhalen zonder problemen. Ik ben iig blij dat het nu kon met een Vodafoe abbo, ik weet nu iig zeker dat ik altijd bereik heb.

Verder is de bediening heel gemakkelijk te leren en het toestel draait nu al een week zonder enige problemen die hier al eerder zijn beschreven.

Wel vind ik het jammer dat je niet gewoon een Mp3 kan selecteren als ringtone. Ik heb nu wel een gemakkelijk programma gevonden om ringtones te maken, dus dat ik nu ook opgelost.

Gewoon een erg fijn toestel met veel mogelijkheden.

dopey1 12-01-2009
Geschreven voor: Apple iPhone 3G 8GB zwart

Na lang wikken en wegen heb ik uiteindelijk toch gekozen voor de Iphone. Hiervoor had ik een Nokia N95 waar ik eigenlijk heel tevreden over was.

Het grote beeldscherm (ik kijk regelmatig video's op mijn iphone), de Appstore en het internetten waren voor mij belangrijke redenen om de sprong te wagen.

Het formaat is wat aan de grote kant, maar hier was ik snel aangewend. Sinds ik deze telefoon heb ben ik opeens veel meer gaan sms-en. Van ongeveer 10 sms-jes zijn het er ruim 100 per maand geworden. Ook het internet ben ik pas echt gaan gebruiken op de Iphone. De toetsenborden werken heel goed.

Eigenlijk ben ik alleen maar vol lof over het apparaat. Het enige wat ik wel echt heel erg mis is een fm-radio erop. Natuurlijk kan je radio luisteren via internet, maar dat vind ik niet prettig werken. Ook zou het leuk zijn als je tv kan kijken op de Iphone.

Een leven zonder Iphone kan ik me nu al niet meer voorstellen. En als straks mijn abonnement is afgelopen hoop ik dat er een nieuwe Iphone op de markt is. Mijn Nokia N95 gebruik ik helemaal niet meer. Als reserve toestel heb ik mijn oude Sony Ericsson W800i maar weer gepakt.

Ton Vermeeren 05-01-2009

De uitdrukking

Bezit van een zaak is einde van het vermaak gaat niet op voor mijn Apple iPhone.

Ik mis wel wat leuke en niet al te dure gadgets.

Ook in het gadgetsbos met de vele vele gadgetsbomen.

romani 24-12-2008
Geschreven voor: Apple iPhone 3G 8GB zwart

spijt, dat is wat ik heb met betrekking tot de aanschaf van dit toestel. ik gebruik al jarenlang toestellen van nokia en ik wou dat ik daar was gebleven.

het toestel heeft voor mij onder meer de volgende nadelen:
- sms: je kan geen ontvangstbevestiging van verzonden sms-berichten ontvangen;
- mms: niet mogelijk;
- navigatie: de kaart beweegt niet mee (je moet de kaart dus met je vingertop 'meetrekken' om te op het scherm te kunnen zien waar je bent en dat is gewoon ellende als je een auto bestuurt), verder geen gesproken aanwijzingen;
- internetbrowser; valt vaak weg (gisteren nog een keer of 15!!) of loopt vast waarna toestel opnieuw opstart;
- batterij; gaat bij mij nog geen dag mee, dus je loopt altijd met een oplader op zak;
- ringtones: er is maar een beperkt aantal ringtones en je kan niet je eigen ringtone bij geuploade muziek selecteren; voor een andere ringtone moet je naar de apple-site, waar je moet betalen voor nieuwe ringtones;
- bluetooth; ik kan bellers/gebelden goed horen via mijn standaard ingebouwde bluetoothset in mijn auto; de bellers/gebelden horen mij altijd slecht (hier had ik via nokia bluetooth nooit last van);
- vormgeving: als je langer belt met dit toestel krijg je kramp in je hand; daarnaast is sms-en met 1 hand lastig;
- extra apps. toevoegen? altijd via iTunes. Belachelijk gewoon!

voordelen:
- fijn toetsenbord waardoor je eenvoudig kan typen zonder dat een pennetje oid nodig hebt;
- fijne agenda;
- sms: je ziet alle verzonden en ontvangen berichten mbt hetzelfde nummer geopend in 1 scherm;
- je kan het beeld vergroten, zodat je geen kleine letters hoeft te lezen;

ik heb helemaal genoeg van dit toestel en ga het liefst zsm terug naar nokia en heb mijn toestel daarom al te koop aangeboden op internet.

Boterhame 13-12-2008
Geschreven voor: Apple iPhone 3G 8GB zwart

Lang overwogen een iPhone te nemen, uiteindelijk gedaan! En echt een super apparaat wel de 8Gb helaas, maar ik had geen zin nog bij te betalen voor een 16Gb. Ik heb namelijk een 2jarig Vodafone abbonement erbij genomen. Echt super zo'n simlock vrije iPhone gratis bij Vodafone...

queenfan 11-12-2008
Geschreven voor: Apple iPhone 3G 8GB zwart

Heerlijk toestel waar geen enkele windows telefoon tegen aankan. Jarenlang heb ik Nokia's gehad en later een aantal met WM, ook voor mijn werk gebruikte ik een HTC met WM 6.1 en wat is dat de grootste bagger ooit.

De iPhone is simpel in gebruik (als je dit niet begrijpt ben je echt een digibeet) heel veel mogelijkheden, veel apparatuur voor te verkrijgen, enorm veel programma's voor te downloaden via AppStore en ga maar door.

Dit is het beste telefoon ooit nogmaals Windows zal nooit dit niveau halen dus HTC eigenaren en vooral meneer nokia above all als jullie volhouden dat de iPhone niks is en moeilijk ga aub terug naar school.

Nals Pals Chaps 18-11-2008
Geschreven voor: Apple iPhone 3G 8GB zwart

De iPhone verrast me zeer. Het is echt een kunststukje van Apple. Je hebt telefoons en je hebt de iPhone. Met name de vele apps die je kunt downloaden in de appstore, veelal gratis, voegen veel nuttige dingen toe. De actuele treintijden, het herkennen van een muzieknummer in de omgeving, snel teletekst voor de tussenstanden van het voetbal, google earth, actuele belstatus en vele spellen zijn allen voorbeelden die handig maar bovendien ook goed werken.

Het gebruiksgemak maakt de iphone de koning onder de huidige smartphones. Het is zo toegankelijk en makkelijk dat bijvoorbeeld een samsung omnia helemaal ondersneeuwt tegenover de iphone. Zeer tevreden dus.

Marco Verbrugge 15-11-2008
Geschreven voor: Apple iPhone 3G 8GB zwart

Fijn apparaat met vriendelijke user interface. Prachtig vormgegeven en werkt goed met onze exchange server op de zaak.

Nadeel: bluetooth verbinding met nieuwe Volvo werkt niet. Daarnaast was de eerste iPhone stuk, de tweede werkt wel prima.

Florus 13-11-2008
Geschreven voor: Apple iPhone 3G 8GB zwart

Ondanks de soms wat negatieve berichtgeving over dit toestel, kon ik het toch niet laten om de Iphone 3G te kiezen bij mijn nieuwe abonnement. En tot nu toe heb ik hier nog geen moment spijt van gehad ! Het is echt een fantastisch toestel.

Allereerst is er het design. Dit is, vind ik, nog door geen enkel ander merk geëvenaard. Zo simpel, zo strak. Dit is echt een design telefoon. Het scherm is zeer groot zodat er veel tekst en graphics tegelijk op te zien kan zijn. Omdat de telefoon daarintegen zeer plat is, is de grootte geen belemmering als je hem in je broekzak vervoerd. Sterker nog, de telefoon zit beter in de broekzak dan een kleiner maar dikker model.

Dan is er de gebruikersinterface. Ook hier blinkt Apple echt in uit in vergelijking met de andere grote merken. Het werken met de telefoon gaat als vanzelf, helemaal intuïtief. Het touchpanel werkt perfect.
Alle communicatiemogelijkheden zijn helemaal met elkaar geïntergreerd. Druk je bijvoorbeeld bij een contact in je adresboek op het emailadres, dan start meteen het mailprogramma op om de mail te maken.

Dan de mogelijkheden. Die zijn vrijwel onbeperkt door het steeds maar groeiend aantal apps (applications). Zowel voor de fun (grappige spelletjes) als handig (weersvoorspelling, filemeldingen etc.) en ga zo maar door.

Zijn er dan ook nog nadelen ? Ja, wat zeker beter had gekunt voor zo'n uitgebreid toestel is de bluetooth functie en de camera.

Met de bluetooth kan je namelijk alleen maar connecten met een handsfree kit maar je kan er niets mee versturen. Heb je bijvoorbeeld een handsfreekit die gebruik maakt van je adresboek om met voicecommands te werken, dan kan je het adresboek van de Iphone niet versturen. Ook ringtones of foto's versturen en ontvangen gaat niet. Ik denk echter dat dit puur een softwarematige beperking is en als er maar genoeg mensen naar vragen dan denk ik dat Apple wel met een update zal komen die de bluetooth functie uitbreidt.

De camera op de telefoon is ook onder de maat. Het is slechts een 2.0 megepixel camera en ook nog eens zonder flitser. Daarmee blijft Apple ver achter bij de andere grote merken die inmiddels toestellen hebben met 8 megapixel camera's.

Maar alles bij elkaar genomen is het echt een prachtige telefoon waarmee je door de steeds maar groeiende stroom apps. voorlopig niet uitgespeeld bent. En oja, hij kan ook nog bellen !

LGJ 08-11-2008
Geschreven voor: Apple iPhone 3G 8GB zwart

Geweldige telefoon! Prachtige vormgeving, alles werkt écht goed, helemaal top dus!
iTunes vereist een beetje handigheid, maar daar na een iPod Nano ook geen problemen meer mee. Enige punt is misschien de camera, met maar 2MP.. maar de foto's zijn op zich niet slecht, en als je echt goede foto's wilt maken, kan dat naar mijn mening gewoon (nog) niet met een telefoon, zelfs niet met de 5MP van Nokia N95..
Geluid uit speakers is niet geweldig, maar goed genoeg..
Mogelijkheid om programmaatjes erop te zetten via App Store is leuk, sommige apps hebben ook nog echt nut!
Nadelen die ik tot nu toe heb ondervonden zijn dat je niet kunt zien hoeveel smstekens je hebt gebruikt, en dat je je Mailaccount niet met Live Hotmail kunt gebruiken, alleen met Gmail, Yahoo! etc.
Verder toptelefoon dus!

martenbuijs 07-11-2008
Geschreven voor: Apple iPhone 3G 8GB zwart

Ik ben erg enthousiast over de iphone. Het design is geweldig, maar ook de mogelijkheden! Zo is de internetverbinding heel snel, kan je volledige pagina's zien en niet maar een gedeelte zoals bij de meeste telefoons. De apps. zijn ook erg leuk en veelal gratis te dowloaden van de app.store. Verder synct. de telefoon perfect met mijn macbook en kan ik zo al mijn contacten en afspraken in een handomdraai overzetten. Fotocamera die erop zit is ook van erg goede kwaliteit. Minpunt is dat er geen mogelijkheid bestaat om via bluetooth bestanden van andere en naar ander telefoons te sturen. Bluetooth werkt wel perfect met mijn Parrot carcit. Natuurlijk de ingebouwde ipod touch die een lust is om mee te werken! Kortom: Een snelle, stabiele, mooie en vooruitstrevende telefoon die absoluut zijn geld voor mij opbrengt!

gdriehuis 02-11-2008
Geschreven voor: Apple iPhone 3G 8GB zwart

Ik heb vele mobieltjes en PDA's gehad, maar dit is een heel klein, zeer compleet computertje. De werkelijkheid is nog beter dan de reklame.

Nokia above all 30-10-2008
Geschreven voor: Apple iPhone 3G 8GB zwart

Ik snap nooit zo goed waarom de verstokte Apple fans altijd maar stijf achter hun aankoop blijven staan.

Als je Nokia en/of windows gewend bent dan is het gewoon geen fijne telefoon.

volgens mij moet een telefoon minimaal bellen en makkelijk smsen. De rest is leuk speelgoed.
Heel hip zo'n touchscreen, maar je staat gewoon geconcentreerd met twee handen te smsen, omdat je anders te vaak fouten maakt met verkeerde letters. Met ouderwetse toetsen kon ik blind typen met 1 hand aan het stuur.

Daarnaast ongelofelijk dat je Itunes MOET gebruiken. Dat dat mag van onze Neelie Smit Kroes.

Verder mooi design en strak, maar te veel irritaties voor die prijs en hype.

rickschoptkont 16-10-2008
Geschreven voor: Apple iPhone 3G 8GB zwart

De geluidskwaliteit is redelijk maar echt onder de maat als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de stereo speaker van N96.

De Mogelijkheden zijn dramatisch slecht, om te beginnen is er een zielige 2 megapixel camera zonder zoom opties, ten tweede kan je er niet eens filmpjes mee opnemen! Ook kun je niet MMS'en en als je dan toch maar besluit je neer te leggen bij het gewone sms dan heb je niet een T9 tekstvoorspelling erop. Ook geen FM-radio en geen videobellen!

Gebruiksgemak is goed in orde en de vormgeving is zeer stijlvol en goed!

Degelijkheid is goed maar wat minder omdat het een groot ding is!

Gert v Dam 30-09-2008
Geschreven voor: Apple iPhone 3G 8GB zwart

De beste telefoon die ik ooit heb gehad. (Siemens, Nokia N91, SE950i).
De voornaamste nadelen die in de media zijn genoemd zijn inmiddels verholpen, hetgeen ik van Apple ben gewend.
De kwaliteit van de camera is ruim voldoenden, niet alleen het aantel megapixels zijn bepalend.
De ipod werkt zoals een muziekliefhebber het graag hoort en ziet.
Indrukwekkende applicaties, vaak gratis.
Perfecte synchronisatie.
Maar bovenal het werkt.........

WilcoB 30-07-2008
Geschreven voor: Apple iPhone 3G 8GB zwart

Heb de iPhone nu een paar dagen in bezit. Prima toestel. Even wennen aan de touch interface, maar als je het gewend bent wil je niets anders meer. Vooral toetsenbord is wennen.
Ontzettend veel mogelijkheden, mede door alle applicaties die je in de App store kunt kopen (vele zijn ook gratis). Internet via safari is ideaal. Ook hier weer prima interface met duidelijk overzicht. Het mobiel internet op verschillende sites uitgeprobeerd, maar tot nu werkt de iPhone verreweg het beste!
Voordelen:
- Interface
- mogelijkheden
- Internet
Nadelen:
- Sloom 3G internet, slechte ontvangst (ligt niet aan toestel)
- Vlek en krasgevoelig, ik beveel zeker aan om zo snel mogelijk een hoesje te kopen
- Batterij is na dag leeg bij intensief gebruik (3G aan), maar dit schijnt bij concurerende modellen hetzelfde te zijn.
- Je kunt geen mp3 als beltoon instellen!